Publiczna Szkoła Podstawowa nr 10 im. Henryka Sienkiewicza w Opolu

Zakres pomocy logopedycznej dla uczniów PDF Drukuj Email

Diagnozą logopedyczną objęte są wszystkie dzieci przyjmowane do szkoły. Szczegółowe badania mowy przeprowadzane są u dzieci z klas I na początku roku szkolnego oraz  u dzieci posiadających opinię Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej.

W każdym przypadku diagnozowane są dzieci po zgłoszeniu problemu przez nauczyciela lub rodziców. Przez cały rok szkolny odbywają się indywidualne zajęcia logopedyczne z dziećmi mającymi nieprawidłową wymowę. Każdorazowo rozpoczęcie indywidualnych zajęć logopedycznych poprzedzone jest rozmową z rodzicami i po wyrażeniu przez nich zgody na tę formę pomocy dziecku. Każdy uczeń uczestniczy w zajęciach logopedycznych w wymiarze  20 minut jeden raz w tygodniu.

Kontrakt zawierany przez logopedę z rodzicami dotyczy realizacji  ćwiczonego materiału językowego  w domu przez rodziców. Materiał językowy przekazywany jest rodzicom w formie pisemnej (w założonym zeszycie do ćwiczeń logopedycznych lub na kartkach - kserokopiach). Włączenie się rodziców w proces terapii gwarantuje lepsze wyniki - szybsze zautomatyzowanie się prawidłowej wymowy w mowie spontanicznej.

Rodzice mogą korzystać z konsultacji i porad logopedycznych w ciągu trwania całego cyklu terapii mowy, po uprzednim ustaleniu terminu z logopedą. W razie pojawiania się trudności w przebiegu terapii mowy  rodzice są zapraszani na indywidualne rozmowy. O zakończeniu terapii logopedycznej decyduje ocena stanu prawidłowości wymowy dokonana wspólnie przez logopedę i rodziców. O zakończeniu lub przerwaniu zajęć logopedycznych mogą też decydować samodzielnie rodzice.


 

Jeśli uczeń prawidłowo wymawia wcześniej zaburzone głoski nie tylko w  mowie kontrolowanej w czasie ćwiczeń, ale także spontanicznie w każdej sytuacji, wówczas następuje zakończenie terapii. Wadom wymowy towarzyszą często wady zgryzu (konieczna wizyta u ortodonty), trudności w nauce, problemy związane z zachowaniem i koncentracją uwagi, a także zaburzenia emocjonalne i psychiczne.
W czasie terapii logopeda skupia się przede wszystkim na korygowaniu zaburzonej mowy, ale pamięta również o ćwiczeniach usprawniających percepcję wzrokową, słuchową, orientację przestrzenną. Wprowadza też elementy ćwiczeń ułatwiających naukę czytania i pisania, doskonali rozwój ruchowy i emocjonalny.
W zajęciach mogą uczestniczyć  rodzice (szczególnie w początkowym etapie) po to, aby mogli prawidłowo utrwalać mowę dziecka w trakcie ćwiczeń domowych.
Dzięki systematycznej pracy uczeń szybko i skutecznie nauczy się poprawnie mówić i pisać.


 

 



Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj893
mod_vvisit_counterWczoraj1498
mod_vvisit_counterW tym tygodniu3935
mod_vvisit_counterW zeszłym tygodniu13781
mod_vvisit_counterW tym miesiącu34971
mod_vvisit_counterW zeszłym miesiącu47535
mod_vvisit_counterWszystkie dni1868785

We have: 153 guests online
Twoje IP: 34.224.102.60
 , 
Dzisiaj: Sty 23, 2019